angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Tidsbrist.....

Publicerad 2010-11-11 11:24:16 i Allmänt

Onsdag-Torsdag-Fredag förra veckan var det dags för steg 3 i min utbildning.
Har pluggat sjuuukt mkt nervsystem senaste veckorna och kan det nu som rinnande vatten (?). Startade i vanlig ordning med tenta på förra steget, vilken vi trodde skulle fokuseras på just nervsystemet. Så var ICKE fallet!!! Var typ 3 frågor nervsystem och resten annat, det som jag bara ögnat igenom (!). Såg första sidan och tänkte, hmmm, den får vänta, men när sida 2 och 3 oxå fick vänta fick jag lite panik. Men efter ett par djupa andetag och omfokusering så lyckades jag skriva en godkänd tenta, YES!

I fredags var vi på Redog för lite praktiskt arbete, 4 grupper och 4 stationer.
Första Watertreadmill- riktigt häftigt att se en hund jobba i WT och se rörelserna ändras med vattennivån.
Andra Rörelse Analys- Är svårt att se, en hund visar ju ofta så lite. En sak vi lärde oss var att färgskillnader och pälsskillnader kan lura oss. Hunden vi tittade på var brun på ena bogen och vit på andra och dessutom trimmad på ena sidan men inte andra, vilket gjorde att det såg ut som den vred ut ena armbågen.
Tredje Vibrationsplatta- en sån vill jag ha.
Fjärde Balans och koordination- Dom visade hur man tränar med balansboll, häftigt!

Efter kursen på fredan åkte jag och mötte upp Jimmy i Södertälje för att sedan åka till Morten och Ankie för att vara hund- och barnvakt. Dom skulle iväg på utställning och åkte nån gång innan kl 5 på lördag morgon (natt). Jimmy fick kliva upp då och lägga sig med Oliwer. Det första Oliwer säger när han vaknar är- nananana och springer till sitt rum för att leka.
Så lördagen har tillbringats med barnen och i valplådan.

Grattis säger vi till dom fina utställningsresultaten.

På söndagen tog jag Jaxon med mig till Botkyrka ridklubb för att titta när Morten skulle hopptävla. Mamma Doris va med så hon och Jaxon fick springa lösa i en hage. Doris hade fullt upp med att lära slyngen veta hut.
Sen fick Jaxon följa med upp på stallplan och vidare in i ridhuset där vi satte oss på läktaren och tittade på tävlingarna. Han tyckte det var lite läskigt att gå ut på läktaren men med lock o pock kom han. Socialträning fick han iallafall, men inte var han trött för det när vi kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela