angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Skydd

Publicerad 2010-09-10 09:39:36 i Allmänt

Igår var det skyddsträning igen :-). Började med lydnad, Jimmy tränade Åffi och hon var ganska på. Linförigheten och läggande och ställande gick bra. Sen tränade dom låga A-hindret, Åffi ville springa runt så jag fick hjälpa till att styra henne över med en lina, efter några försök förstod hon att enda vägen var över och gick självmant.
Jag tränade Quest i lydnad, började med budföring och gick sen över på metallapporten, den e inte så värst mysig att ta i sa Quest men tredje gången galopperade han faktiskt in :-). Fortsatte även slita med inkallande med ställande, men vi får inte till det, han stannar men jag tycker att det är för långsamt.

Jaxon fick komma ut en snabbis bara och träna följsamhet med driv i ;-), går ganska bra. Avslutade med en inkallning, jag kallar in och retas med en kampdutt som jag sedan håller framför mig på magen och det får honom att komma fort och hamna nära.

Skyddet då, Jimmy körde Åffi och han har inte kört hund så bra som han gjorde igår, han var bestämd, tydlig och ärlig. Åffi gick kanon, ronderar bra, hon bevakade bra och framförallt så bet hon bra.

Jaxon var oxå duktig, biter bra,  höll hårt och skallade bra. Nu blir det några pass till innan han får vila och mogna.

På vägen hem la vi upp en liten träningsplan.
Åffi: Apportering, hopp och A-hindret.
Quest: Vittringen, metallen och fjärren.
Jaxon: Låga hopp, apportering och följsamhet med driv.
Sen ska ju Åffi och Jaxon spåra och Quest träna rapport så mkt vi hinner.
Hoppas på att det ger resultat om vi fokuserar på några moment ordentligt under en period.


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela