angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Träning

Publicerad 2011-02-21 09:32:35 i Allmänt

I lördags tränade vi i ridhuset igen.

Åfelia gick återigen hur bra som helst, bra position utan tapp i svängar och bra driv. Gjorde en grupp med mig utan hund och 2 andra med hund, den ena hunden var så liten å söt så den var lite svårt att hålla sig i från men efter en tillsägelse gick hon kanon. Läggandet under gång var blixtsnabbt.

Quest gjorde oxå alla moment bra men var lite het i friaföljet.

För Jaxon blev det lite kurskänsla. Jimmy hjälpte andra med sina hundar så vi var med när dom tränade. Jaxon tyckte det var ganska knepigt eftersom bästa kompisen Chelsea var med oxå. Vi började med kontakt-följsamhet, vi  stod i ring och gick en och en slalom mellan dom andra. Jag fick jobba väldigt mkt med Jaxon. Sen tränade vi inkallning. Den sista inkallning vi gjorde stod vi i en fyrkant, där vi sen skulle gå runt dom andra med kontakt, sätta hunden en bit ifrån och kalla in igenom dom andra. Alla hundar klarade detta galant. Jaxon har verkligen börjat hitta rätt position i linförigheten, nu gäller det att befästa det ordentligt.



I går blev det bara en promenad i det fina vädret. Dom har en tendens att tagga varandra när man ska ut allihop så jag jobbade mkt på lugn och ro. Det ska vara lugnt och stilla annars kommer vi ingenstans, det började redan när jag skulle klä på mig. Stressade dom åkte kläderna som jag höll på att ta på mig tillbaka på hängaren tills det blev lugnt. Ingen fick dra i kopplet under promenaden, inte ens när dom fick vara lösa en i taget fick dom andra dra efter. Var tre trötta hundar och en trött matte som var ganska nöjda resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela