angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Vardags LYX

Publicerad 2011-02-18 09:45:20 i Allmänt

När vi gifte oss i sommras fick vi ett presentkort på en middag för 2 på nån fin restaurang. Fanns många restauranger att välja på.
Vi tyckte det va dags att utnyttja det nu när allt känns kallt och tråkigt igen ( vintern började ju om efter flera dagar med plusgrader och takdropp).
Valet blev Restaurang Divino, en Italiensk som ligger på karlavägen.



Inte så stor men fin. Blev en 5 rätters meny med champagne innan maten, jag valde av olika anledningar ;-) alkoholfritt vitt mousserande vin istället.
Innan maten fick vi bröd och en appertizer.
Första rätten var pasta, tryffelsås och pilgrimsmussla, dom flesta vet ju vad jag tycker om "havets läckerheter" men det här var nog den godaste rätten av alla. Nästa rätt var hälleflundra inlindad i italiensk skinka med risotto, oxå väldigt gott (trots att det va fisk). 3:e rätten va ankbröst, anklever, karamelliserat päron, hasselnötsmousse och rödvinssås, förutom levern så var det oxå gott. Sen fick vi in parmesansostkräm med nåt mer som jag inte kommer ihåg, mkt gott.
Sen avslutades middagen med chokladmousse, chokladkaka och blodapelsinsorbé.
Jag drack alkoholfritt vitt vin till maten och Jimmy (!) beställde ett vinpaket där han fick ett glas vin till varje rätt. När kvällen var slut hade han lyckats få i sig 6 glas (blandat rött och vitt) och tyckte dessutom att det va gott. Måste jag nämna att han blev lite rund under fötterna?

Om man vill gå på en fin restaurang kan jag verkligen rekomendera Divino.
Vi hade en väldigt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela