angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Tiden går...

Publicerad 2011-05-09 13:36:53 i Allmänt

Förr förra veckan hade jag min praktik hos Redog, åkte fram och tillbaka dvs 4 timmar i bilen. Ägnade hela dagarna åt att titta på hundar i hältgång, fick klämma på vissa och tittade sen på dom i Water Treadmillen. Lärorikt att få chansen att titta på så många hundar på en gång.

Förra veckan var sista steget på kursen så nu e jag förhoppningsvis snart klar. I tisdags kväll sov jag hos mina föräldrar för vi skulle vara i Arninge och simma hundar, skönt att bara ha 10 min att åka på morgonen ;-). Är nu säkrare på att jag vill ha pool, kommer tycka att det är mkt roligare att jobba med den än med Water Tradmillen. Ska ha en vanlig treadmill oxå för dom som behöver gå.
I torsdags var vi i Kungsör i deras hundhall, skrev tenta och tittade på lite olika övningar. Checkade sen in på hotell i Västerås, duschade, vilade och gick sen in till stan för avslutningsmiddag. Middan var trevlig och efter den blev det en promenad tillbaka till hotellet.
Märks att man inte e lika smidig längre, har haft så ont i ryggen i natt, har inte kunnat vända mig i sängen utan har fått klättra runt på alla fyra. Kul när man e en sån som vänder sig typ tusen ggr på en natt och dessutom måste upp på toa 1-2 ggr.
I fredags lyssnade vi på redovisningar av någras studier, mkt intressant. Tur att jag inte e klar med min så jag slapp ;-).
Ska göra en passientsudie på Quest men han har varit dålig så jag har inte hunnit göra klart den.

Helgen har vi ägnat åt att fixa hemma och sysselsätta hundarna. I lördags fick dom träna lydnad, Åffi gick riktigt bra, Jaxon gick inte alls- han har bara löptik i huvudet och Quest fick träna agility.
I går fick dom varsitt spår
Åffi gick riktigt bra på sträckorna, ganska lugnt och mitt i kärnan men hon missade vinklarna.
Jaxon spårar så otroligt noga, ingen stress där inte. Ska lägga fler steg mellan godis nu.
Quest fick ett spår som Jennie la ut, och som sagts tidigare, han e ingen spårhund. Gick bra bitvis men sen har han för bråttom och tappar.

Lite senare tog jag och killarna en promenad till sjön där vi senare fick sällskap av 2st RR, fullt ös medvetslös var deras melodi.
Kan säga att hundarna var nöjda och trötta.
Kenzi har förresten fått bekanta sig med vildsvinsdoft. Där vi la spår finns en foderplats för grisarna och där fick hon springa runt och mysa. Hon plaskade i det äckliga vattnet och rullade sig i diverse äckelheter, men hon var nöjd :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela