angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Arga hundar !!!!

Publicerad 2012-05-22 10:16:25 i Allmänt

Har precis varit ute på en cykeltur med Jaxon. Cyklar förbi en tomt där det är en hund ute, den är alltid bunden så jag tänker inte på den. Jaxon tycker den är obehaglig och är alltid lite orolig när vi ska förbi där.
När vi precis passerat deras tomt ser jag i ögonvrån hur den kommer farande. Jag får stopp på cykeln, för jag vill inte att den flyger på oss så vi crashar. Jag försöker då stopp på hunden men jag har ju Bastian bak så jag kan inte släppa cykeln och försvara Jaxon. Alla klarar sig tack och lov oskadda men cykeln håller ju på att vält flera gånger och Bastian får kopplet upp mot huvud och hals.
Är lite överspänd just nu och jag blir så skärrad att tårarna bara rinner när jag cyklat vidare.
Huvudet snurrar , tänk om...

Jaxon är nog världens snällaste hund, han försvarade sig knappt utan försökte bara undkomma. Han är ju redan osäker bland andra hundar, hoppas inte detta förstärkte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela