angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Varmt å skönt!

Publicerad 2012-05-09 13:28:41 i Allmänt

Nu känns det som våren och snart sommaren är här :-), det är varmt och skönt ute. Har haft många fina dagar.
Tänk bara om min fina fått vara med :-(.
Livet fortsätter i stadig takt framåt, saknaden är stor men vad kan jag göra? Ingenting!!! Hålla sig sysselsatt så inte tankarna far iväg.

Mina tvåbenta pojkar har varit krassliga en längre tid. Lilla B har haft tredagarsfeber med utslag och har nu en öroninflamation med feber. Lite pipig men annars pigg och glad.

Det händer massor här hemma just nu, hoppas vi blir klara med allt så vi kan njuta i sommar.
Hundarna har bla fått en altan i sin hundgård.

Hundträning har det ju blivit oxå. I Torsdags spårade jag först på dan med Åffi och Jaxon, avslutade med ett dopp i det blå. Jaxon badade tillsammans med Torres och dom kastade sig i från bryggan :-). På kvällen åkte jag och Jaxon till Salem för lydnads-och skyddsträning. Jaxon var jättetrött men skötte sig ändå bra. Han gör stora framsteg i lydnaden.
I söndags var jag och Moa upp till klubben för att träna lydnad. Bra störning då det var tävlingar där.

I går spårade vi igen. Åffi fick ett icke förarspår och hade problem precis efter första apporten, det var nånting i skogen som störde henne. Men sen fäste hon och spårade bestämt vidare, mot slutet hamnade hon vid sidan av och missade vid slutet.
Jaxon spårade riktigt fint och tog vinklarna utan missar, däremot undrar jag om han inte är störd av noskvalster igen. En bit in på sista sträckan blev han stående en stund pga av att nåt i nosen störde honom. Men när han fått blåsa ur spårade han fint igen.

//

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela