angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Stalltjänst :-)

Publicerad 2012-11-06 21:40:37 i

Det e så mysigt att vara i stallet igen. Har saknat hästarna en tid och nu kan jag va där så mkt jag vill.

Idag var jag och Bastian dit och tog hand om stallet och insläpp av hästar. Vi skottade alla boxar, ströade, kastade ner hö och halm, fyllde höpåsar, fyllde foderhinkar, släppte in hästarna och fodrade.
Det är roligt för "I" blir så glad när vi fixar så mkt. Hon har av olika anledningar kämpigt att fixa allt själv men jag och Linnea fixar gärna det tunga i stallet när vi ändå är där, för att underlätta.

Efter stallet åkte vi hem, mättade våra magar och packade oss iväg till klubben för hundträning. Vi körde bara hundarna i skydd, dom fick komma ut och skälla av sig lite och bara jobba i byte med sele och inga egentliga krav.

Bastian vaknade i natt och var smått hysterisk. Har ingen aning om vad det var. Man känner sig så hjälplös och otillräcklig när det inte går att trösta honom. Han är ju aldrig på det viset. Det la sig tillslut men sen kunde inte jag sova på nån timme.
Bastian har varit trött och lite gnällig idag.
Hoppas denna natten blir lugn så han får sova ordentligt.

//

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela