angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Adrenalinpåslag!

Publicerad 2012-10-23 20:56:48 i Allmänt

Var upp till klubben för att träna med vår IPOgrupp. På vägen dit, innan älgviksbron, får vi möte med en annan bil som kommer över på min sida vägen. Hänger mig på tutan och hinner precis flytta mig in på en busshållplats innan bilen svänger över till sin sida. Det handlade om metrar! Skaplig pump i kroppen...
Kan säga att jag var ganska allert på träningen.
 
Körde bara lydnad med Jaxon och fokuserade på glädje och kvickhet. Lägganden och sättanden, framåtsändande och massa kamp och bus.
Häxa har haft en kompis på besök idag, en liten Kelpiefröken som kan  vara lite bitsk. Häxa tar ju inte åt sig utan bjuder bara upp. Tror det här var andra gången dom fick leka och nu var dom bara kompisar, dom till och med brottades.
Åffi har fått en genomgång av sin framdel. Skomakarns barn..... Varför tar man sig inte ordentlig tid för sina egna hundar? Dom är väl ändå viktigast, det är så dumt. Ändring på det nu!
Hon är stel och stum i sina muskler och idag fick framdelen  en ordentlig genomgång med vibb, massage, novafon och ytterligare några min vibb.
 
Eventuellt kommer en vän över med sin hund i morgon för att se om vi kan hjälpa henne att lära sig stressa ner genom massage och vibb.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela