angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Skyddsträning

Publicerad 2011-10-08 12:23:46 i Allmänt

Jag var med Bastian till St Eriks på förmiddagen och då fick Kenzi följa med och se stan.
Allt såg bra ut med Bastian. Hans ögon utvecklas fint och han följer och tittar stadigt med blicken redan nu.

På kvällen åkte vi till Salem för träning. Kenzi fick vara ute mkt och prata med folk, hon fick även busa lite (i koppel) med en supergo schäferhane.

Är stolt över min ungtupp, jag värmde honom inför hans pass och han taggade så klart på ekipaget som körde. Rätt som det är när han hänger som mest i halsbandet säger det bara schwoppp så gick det upp och min best skenade mot skyddsplanen, shit det här kommer inte bli bra tänker jag och ryter i av allt jag e värd- NEEEEJJJJJJ!!!!!!!! HIIIIIIIIITTTTTT!!!!!!! Och tro det eller ej, han stannar upp- tittar på mig och på nytt hit kommer han :-))))))!!!!!  Bästaste, bästaste Jaxon.
Skyddspasset sen gick bra, lite spökig och lite oro i min hantering men han jobbade fint hos F i skulet och skällde honom rakt i ansiktet.

Åffi var oxå på hugget och busade lite med Jimmy lydnadsmässigt men hon jobbar så fint i alla övriga moment.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela