angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Spår, spår, spår!

Publicerad 2012-06-16 21:17:08 i Allmänt

Sen sist har vi hunnit med två spår var åt alla tre hundar. Åffi och Jaxon fick först varsitt spår på en sådd åker där det mest var lera. Underlaget var inga problem men däremot hade båda svårt med sidovinden, mer träning på det.
Sen i onsdags spårade vi på Kvarnängen. Jaxon fick ett spår på kortklippt gräsmatta som han tog riktigt bra, men vill att han ska ta vinklarna bättre. Åffis spår gick i högt gräs och där trivdes hon som fisken och tog vinklarna utan anmärkning. På ett ställe hade hon lite problem och vindade ganska mkt men det var gris i närheten så var säkert det som störde henne. När första hunden spårat klart hörde vi nämligen en gris, kanske 40 m från oss ute i vassen som gallskrek så jag var lite orolig sen när jag skulle ta Åffis spår som låg alldeles intill, och dom var nog där nånstans.

Häxa har oxå fått spåra, blod och gris. Lite försiktig men framåt. Andra spåret i veckan hade tydligen varit riktigt bra, i IPO klass.

I tisdags tränade vi på klubben, jag cyklade Åffi dit och Jaxon hem. Åffi fick nöja sig med cyklingen men jag körde lydnad med Jaxon. Känns som det börjar lossna, behöver bara påminna honom lite med kopplet för att han ska jobba ordentligt i svängar och vändningar. Apporteringen gick bra och han börjar hålla i den ordentligt.

I torsdags var det träning i Salem, sista för nu då vår figge ska satsa på SM, vi önskar lycka till!!!
Var bara jag och Jaxon som åkte då Åffi fått ett sår i en trampdyna som gör henne halt.
I lydnaden gick han bra och gjorde fina vändningar. Gick ännu bättre med apporteringen, fick honom att plocka och sitta och hålla den framför mig, mkt bra =)!
I skyddet jobbade han oxå bra och gjorde fina avstamp och bet hårt.

I går åkte jag, Bastian och några träningskompisar till SK Stjärnborg för att titta på tävlingar. Var framför allt spåret vi var intresserade av. Nyttigt att se hur dom lägger spår på tävling och hur spåren bedöms.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela