angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Hunddag.....

Publicerad 2012-10-07 22:09:03 i

Idag har vi haft en riktig hunddag. Vi träffades några stycken för att köra alla tre grenar- spår, lydnad och skydd.
Vi började med spår på "våra" åkrar här hemma.

Jimmy la själv till Åffi och vet inte om hon spårat så här bra nån gång. Hon brukar strula en del första sträckan innan hon fäster ordentligt, men idag spårade hon bra från flaggan. Hon gick riktigt bra.
Anna och jag la våra spår så vi gick över varandras igen. Blev nog 3 korsningar. La heller inga vinklar utan bara böjar. Den här gången märkte jag knappt av vart spåren korsade, han gjorde bara en snabb koll och spårade sen vidare. Böjarna tog han oxå mkt bättre idag. Däremot var han lite störd av det som hände runt om oss- folket som stod på vägen och traktorn som vände halm på åkern intill. Vi behöver alltså mer störningsträning i spåret.

Sen åkte vi upp till klubben och åt lunch för att sen köra lydnad. Körde igenom lydnadsprogrammet men Jaxon var lite stökig. Låste sig bla helt på apporten så han hörde inte mina kommandon. Måste bli mer petig och strukturerad i träningen.
Jimmy körde igenom programmet med Åffi oxå. Hon gick bra, däremot blev det lite knas när han la ut bollen inför framåtsändandet innan apporteringen, hon skulle så klart hämta bollen men Jimmy kunde styra henne rätt.

Sen avslutade vi med att våra hundar fick komma ut och skälla lite på ärmen.

Bastian har så klart vart med hela dagen och jag fattar inte vilken energi han har :-0. Han sov kanske 45 min på dan, övrig tid har han varit som en duracellkanin. Han är aldrig stilla!
Häxa har ju så klart oxå vart med men hon har inte gjort mer än att bara varit med ute. Hon fick en promenad på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela