angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Tiden går....

Publicerad 2010-11-22 14:45:49 i Allmänt

Önskar just nu att tiden kunde gå lite fortare, längtar till den 10:e december :-).

I torsdags var det dax för skydd igen. Jaxon gick hela passet i ärm, han bet bra och höll bra. Han var lugn när jag tog hand om honom, han lossade nästan direkt på kommando utan att bli hysterisk och jag kunde lägga ärmen vid sidan, be honom ta kontakt med mig för att sen starta honom igen. Han var så duktig :-)!!!! Han skäller F rakt i ansiktet när han hotar honom. Han har gått så bra nu så det här blev sista passet för honom, nu ställs han av tills i vår så han får mogna i huvudet. Vi satsar på lydnaden och spåret så länge.

Åffi är ett riktigt busfrö, hon älskar skyddet och har svårt att hålla sig. Hon tjuvade när jag skulle skicka henne runt femman och lyssnade inte när jag försökte kalla tillbaka henne. F släppte grejerna men då blev hon lite grinig på honom och bet honom i låret i stället som att tala om att du ska stå här redo när jag kommer. Hon fick sig en utskällning och sen skötte hon sig bra resten av passet. Lydnaden i skyddet fungerade bättre idag oxå. Få till apporteringen i vinter nu så hon kan starta en 1:a i vår.

Resten av tiden fram till nu har varit lugn igen, hundarna har mest skrotat på tomten och gått nån promenad med Chelsea.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela