angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Mycket att göra...

Publicerad 2010-09-06 13:13:46 i Allmänt

Jag har kämpat mig till Västerås för nästa kurssteg trots sjukdom. Tentan skrevs direkt första morgonen och nu väntar jag med spänning på resultatet, har jag inte helt misstolkat frågorna så känns det som jag klarat mig.
Det här kurssteget var riktigt roligt men nästa tenta kommer bli tuff -nervsystemet bla.

Annars så har hundarna fått göra en del dom oxå. Quest har fått träna budföring/rapport. Kort sträcka i skogen där vi båda kunde stå dålda. Detta för att få in marchkommandot ordentligt, han måste lära sig att springa rakt ut och inte börja söka som han kan ha en tendens till ibland. Har fungerat bra...
Jimmy har spårat med dom andra 2 dårarna med blandat resultat, Jaxon spårar bra men Åffi spårar inte riktigt som vi vill.

Igår var vi på klubben med vårat företag och sålde saker på agilitytävlingen upploppet, kul att kunna förena nytta med nöje.
På eftermiddan åkte jag hem och la varsitt spår nere på dom torra åkrarna. Jaxons spår var väl 60 meter på torr stubbåker. Han bryddde sig inte ett skvatt om godiset som låg i spåret utan dammsög backen och tog vinkeln utan problem. Han spårar så lugnt och noggrant lilleplutt.
Åffi fick ett spår med många vinklar i på en torr vallåker. Första vinkeln kom efter ca 10 meter och den var inte jag med på :-0, jag försökte få henne framåt men hon envisades (duktig hund) så jag släppte på henne, hela spåret gick kanon.
Quest fick oxå ett spår på samma åker som Åffi med många vinklar. Han tyckte det var skitkul och eftersom jag inte tänker tävla honom i spår nå mer så hade jag inga krav, han fick spåra som han ville.  Han spårar snabbt och missar ju då vinkeln men nu jobbade han sig tillbaka och hittade spåret  igen utan att få "panik" och bara springa.

Vi håller även våra första kurser för NBK´s regi. Jag håller valp och J grund-special. Det är riktigt roligt och jag verkar ha riktigt bra valpägare med i min kurs, har inte hittat nåt "problembarn", utan alla jobbar jättebra med sina hundar.

Ikväll blir det nog promenad för hundarna och sen städning och fixa lite med företaget.

Vill oxå Gratulera våra vänner, som var ner på Tysk, till sina fina placeringar. Stort GRATTIS!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela