angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Lite träning

Publicerad 2011-04-20 14:21:32 i Allmänt

Jimmy skulle figga på klubben i går så jag åkte med upp.

Jimmy la ett litet kort spår med en älgklöv som slut till Kenzi, va inte så där superintressant, hon ville mest ner till oss som stod en bit bort. Jag följde med upp igen med Quest och då gick det bättre.

Quest fick komma ut och träna vänstersvängar, förutom att han lät massor så gick det riktigt bra. Backar i svängen för att få honom mer allert och för att han ska jobba mer med bakdelen. Metallapporterade oxå och tränade där på farten in.

Jaxon har men sen MH´t ;-), stod utanför stugan när valpkursen passerade och han reste ragg och backade undan, dom va sååå äckliga...
Han fick träna linförighet och sättande under gång.

Sist ut va Åffi och henne testade jag att apportera med, va länge sen vi gjorde det på klubben och apporteringen har ju inte fungerat på länge. Vi har ju tränat massor på det i vinter och det fungerar bra inne nu så det va dags att testa på klubben. Gick väldigt bra, hon hämtade och höll den i ett helt okej grepp, förut har hon inte hållt fast alls utan den har bara skvalpat i munnen på henne. Hon kom in och satte sig nära och jag fick till och med kampa med den utan att hon först släppte. Så skönt, nu e hon glad när hon apporterar och tjuvar så fort man kastar den men det skiter jag i, vill bara att hon ska tycka att det är roligt. I går tyckte hon verkligen att det va roligt, det strålade om henne och hon va så ivrig.

I morgon packar vi in alla hundar och åker till Mora, ( men ni som tänker att: perfekt ett tomt hus, ni kan tänka om, ni vet aldrig vad som finns innanför våra dörrar).

Glad Påsk

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela