angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Onsdagsträning.

Publicerad 2011-04-14 11:17:02 i Allmänt

Igår började onsdagsträningen på klubben, äntligen.
Vi åkte upp med alla 4:a och jag tog ut Jaxon först för att hinna ha honom ute under skotträningen. Den lilla som blivit så stor ska ju göra sitt MH på lördag och jag ville bara kolla så han fortfarande är skottfast och det var han ju.
Sen tränade vi på linförighet, sättanden och lägganden.

Quest fick komma ut och träna på vänstersvängar, han e inte riktigt vaken där, måste få honom mer allert. Gjorde några skick på rutan och först hittade han inte men efter 2 försök gick det bra. Sen gick vi över på agility för att få busa lite, jag tränade på slalom, som gick bättre än jag trodde att det skulle göra och sen tog Jimmy över och körde en liten bana. Han tycker verkligen agility e roligt.

Sist och inte längre minst fick Åffi komma ut. Lite ofokuserad i början, valpen som var ute under tiden kan ha gjort sitt till, men efter en tillsägelse skärpte hon sig och började jobba riktigt bra.

Medans skotten ljöd satt Jimmy i bilen med Kenzi och hon hade inte reagerat alls, skönt.
Sen fick hon komma ut och var med medans vi tränade dom andra hundarna, spännande tyckte hon och röjde gärnet, så mkt hon nu kunde i koppel ;-). Hon var alldeles galen och hon har till och med burit metallapporten.
Kan säga att det va en trött liten som kom hem.

-----------------------------

I tisdags åkte jag ner till Åkers på Mary Kay party hos Ankie och Kenzi fick följa med. Där träffade hon katt, troligen för första gången, och det va spännande.



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela