angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Hundmys

Publicerad 2011-01-31 10:25:25 i Allmänt

Helgen e slut, hur kul e det att sitta inne och jobba i en betongbunker när solen skiner utanför?

Hundarna har i alla fall fått göra roliga saker i helgen. I lördags blev det sök för hela slanten. Quest älskar det och är en stjärna, han går bara ut och hittar figgen på en gång. Tänk om jag vetat detta från början, då hade jag börjat med sök istället för spår med honom, men nu har vi bara lekt sök och jag vill inte gå in och styra om hans arbete och skapa förvirring. Ska jag tävla söket så vill jag att han ska arbeta på ett annat sätt än han gör nu. Men det är en kanon aktivering.

Åffi hade glömt vad sök betyder och började leta i stället, knasfia. Men efter några försök så gick hon ut på en gång.

Undra om detta var Jaxons första gång??? Kommer inte ihåg om han har fått testa tidigare. Hur som helst så var han duktig. Även fast det stökades lite runt om honom och han blev lite distraherad så gick han ut och letade upp figgen på en gång jag skickade honom.

I går tog jag med grabbarna rakt ut i skogen för en promenad, shit va jobbigt det va, hade snö till knäna på vissa ställen. Grabbarna fick varsin boll att pyssla med och Quest ville helst ligga i solen och bita på den. Han tyckte jag var skit jobbig som traskade vidare, han sprang i kapp och la sig igen för att tugga på sin boll.
När vi kom hem var vi ute på tomten en stund, satte sen hundarna i hundgården och jag hann inte mer än in och ta av mig alla kläder förrens Linnea ringde och ville komma ner så Chelsea och Jaxon fick leka. Så på med kläderna igen och släppa ut vilddjuret ur hundgården. Men han var lite trött nu och hade inte samma fart som han brukar när han lekte med Chelsea. Men dom har så roligt dom två.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela