angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Mera träning och valpar!

Publicerad 2011-11-17 16:51:15 i Allmänt

I måndags började vinterns inomhusträning. Skönt att ha bra underlag åtminstånde en ggr i veckan så man kan träna oredntligt. Jaxon gick riktigt bra, han börjar förstå vad jag vill att han ska göra med apporten, han släpper den inte på en gång nu. Fick till några fina vänstersvängar och han låg plats bra. Åffi gick oxå riktigt bra, hon har haft lite svårt med koncentrationen nån vecka men Jimmy väckte henne och gav henne aldrig chansen att gå ner sig. Hon apporterat mkt bra, lite fastare grepp kan önskas. Idag testade Jimmy henne på hopp-apporteringen. Höjden var 90cm, hon har inte velat hoppa så högt tidigare, men idag flög hon över. I tsdags simmade Quest för första gången den här vintern, har bokat 13 ggr till honom för att underhålla hans knän. Just nu är han riktigt fin och rör sig bra, hoppas det håller i sig ett tag nu. Han blir lite stressad i vattnet men jag hoppas det ger sig, han har alltid tyckt att det är läskigt att simma. Han var 2 år när jag fick honom att simma för första gången och nu simmar han efter saker men inte mer. Han tycker att det är otäckt, funderade på om det skulle bli bättre om nån var med honom i poolen. Vi får se... I går la jag och Moa spår på Kvarnängen. Jaxon ick ett långt spår med 8 vinklar och nästan inget godis. Han spårade så lugnt och fint, tog 8 min runt. Var en vinkel han missade helt i och fick leta en stund men annars spårade han fint. Och Åffi har ju blivit så bra nu. Hon fick väl en 5 vinklar kanske och inte heller så mkt godis. 2 vinklar hade jag glömt bort men hon tog dom klockrent! Vi som varit nära att ge upp så många gånger. Men blod, svett och tårar, träning ger färdighet. Tyvärr blir det ingen träning för oss ikväll. Jimmy måste jobba och jag har en hemsk huvudvärk. I går fick vi besked. Den 10:e föddes det fem valpar, varav två tikar, vilket innebär att det blir en liten tjej till oss. 7 veckor kvar. Verkar inte bli nån operation för Bastian i morgon. Hade varit skönt att få det gjort, jobbigt att gå och oroa sig för den. Nähäpp passa på att vila medans Bastian vilar. //

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela