angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Premiären!!!!

Publicerad 2012-03-17 21:22:10 i Allmänt

Har varit bortrest, tycks ha valt precis rätt tid då man kom hem till ett snöfritt och spårbart Sverige :-).

Spårpremiären blev i onsdags på kvarnängen. Får nog säga att jag är nöjd med båda hundarna, var ju ett tag sen nu. Lite slarv i vinklarna men sträckorna löste dom bra.

I tisdags tog jag och Jaxon den första cykelturen för i år. Han behöver cyklas ett par ggr i veckan, han har så mkt energi den hunden. Blev en tur till i fredags, lika pigg och galen då!

I fredags blev det som sagt först en cykeltur på morgonen, sen till veterinären för återbesök med Åffi. När Jimmy kom hem blev det en promenad med Häxa, tillsammans med andra hundar och jag hade Bastian i bärselen, när vi kom hem fick Jimmy ta bebis och jag tog Quest på en promenad. Hann väl va hemma i 30 min innan Moa kom och ville ta en promenad. Bastian i bärselen igen och så ut på tur med Åffi och Torres. Mina ben var så stumma när vi kom hem. Trodde att jag skulle få träningsvärk men icke :-).

Häxa biltränas fortfarande, nu tycker hon att det är helt okej i bilen och i förrgår fick hon åka en bit på infarten. I helgen tänkte vi åka bort till andra sidan sjön och låta henne tjecka av skogen där. Hoppas hon klarar det!

Känns skönt att kunna komma igång med hundarna ordentligt igen.

Bastian börjar bli stor nu. Han lär sig massa nya saker varje dag.
Tyvärr behöver han opereras igen. Känns inte alls bra att han måste sövas, inte efter det som hände Quest nyss :-(.
Mammas älsklingar!!!

//

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela