angelusgsd

German Shepherd, the best ever!!!

Höst = regn och mörker.

Publicerad 2012-10-04 10:28:36 i

Känns som det regnar mest hela tiden just nu, allt e blött och kladdigt och mörkret lägger sig tidigare och tidigare. Tur att vi investerat i bra regnkläder för man måste ju ut, även om jag inte är ett dugg sugen på det just idag.

Har börjat sätta igång Jaxon igen, han har fått träna lydnad och vi har tagit en lugn kort cykeltur. Han verkar nöjd med att få börja röra sig igen, min lilla damphund ;-).

Åffi har oxå tränat lydnad och cyklat.
Till och med den lilla svarta har fått börja vänja sig vid cykeln.

Jag och en klubbkamrat har startat en aktiveringskurs som är på 2 tillfällen om vardera 5 timmar. Första gången var i lördags. Vi hade 5 deltagare med väldigt olika hundar och bakgrund med olika "problem". Det är en utmaning men väldigt roligt och givande för oss instruktörer.
Jaxon fick följa med hela dagen och det var väldigt nyttigt för honom. Han kan ju bli lite osäker och morra på andra hundar och människor. Han fick sitta uppbunden framme vid tavlan med mig medans vi hade teori, det pågick annan verksamhet samtidigt så det passerade både människor och hundar precis förbi oss och kursdeltagarna satt oxå nära med sina hundar. Ute på planen fick han vara visningshund och sen sitta uppbunden och titta på medans jag gick runt till deltagarna.
Han var så duktig och klarade all störning med bara nått enstaka morr. Han ska få följa med på nästa tillfälle oxå :-).

På lördag ska vi ägna oss åt icke hundaktiviteter. Vi ska göra nåt, som vi inte gör för ofta, där vi är både barn och hundfria!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

AngelusGSD

Här skriver vi om vårt liv med våra 3 schäfrar, den lilla Laikan och våra två barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela